الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني
26 – 09 – 1431 هـ
04 – 09 – 2010 مـ

۱۳-شهریور-۱۳۸۹ه.ش.
09:26 صباحاً
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
https://albushra-islamia.net./showthread.php?p=7501

____________


هدف خبیثی که در پشت باطل نشان دادن "نفی دیدن خداوند" پنهان شده این است که مسیح کذاب بتواند شما را به فتنه بیندازد چرا که او قصد دارد آشکارا و در حالی که شما قادر به دین او هستید با شما سخن بگوید ...

اقتباس المشاركة :
نوشته اصلی توسط الاواب:
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام الله عليكم ورحمته وبركاته. ای امام مهدی منتظر و صاحب علم کتاب؛ بیان حق این فرموده خداوند تعالی چیست:

{وَلَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَداً بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمينَ﴿95﴾ وَلَتَجِدَنّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن يُعَمَّرَ وَاللّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿96﴾} صدق الله العظيم
و این فرموده خداوند تعالی:
{وَنَادَوْا يَا مَالِكُ لِيَقْضِ عَلَيْنَا رَبُّكَ قَالَ إِنَّكُم مَّاكِثُونَ ﴿77﴾ لَقَدْ جِئْنَاكُم بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ ﴿78﴾ } صدق الله العظيم
درمورد "کنار رفتن پرده از جلوی چشم" از کسانی سؤال کردم که مطالبی را که نمی‌د‌ٔانند، برزبان آورده و از روی ظن و گمان -که کسی را از حق بی‌نیاز نمی‌کند- سخن می‌گویند
. آنها هم چنان معتقدند که پروردگاررا می‌توان دید. پروردگارم پاک ومنزه از گفته‌های ایشان است سبحانه و تعالی علوا کبیرا... آنها گواهی می‌دهند که کلمه "لم ترانی" (مرا نمی‌بینی) مثل " لن یتمنوه"( آرزوی-مرگ- نمی‌کنند) است و فقط به دنیا اشاره دارد ولی در آخرت سخن کافران عوض شده و در حالی که در آتش هستند به نگاهبان آتش می‌گویند: " ليقض علينا ربك"( (ای کاش) پروردگارت ما را بمیراند )؟؟؟ وسلاما على المرسلين والحمد لله رب العالمين

انتهى الاقتباس
بسم الله الرحمن الرحيم، وسلام على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
بخشی ازنوشته‌ات را می‌آوریم:
اقتباس المشاركة :
بیان حق این فرموده خداوند تعالی چیست:
{وَلَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَداً بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمينَ﴿95﴾ وَلَتَجِدَنّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن يُعَمَّرَ وَاللّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿96﴾} صدق الله العظيم
و این فرموده خداوند تعالی:
{وَنَادَوْا يَا مَالِكُ لِيَقْضِ عَلَيْنَا رَبُّكَ قَالَ إِنَّكُم مَّاكِثُونَ ﴿77﴾ لَقَدْ جِئْنَاكُم بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ ﴿78﴾ } صدق الله العظيم
درمورد "کنار رفتن پرده از جلوی چشم" از کسانی سؤال کردم که مطالبی را که نمی‌د‌ٔانند را برزبان آورده و از روی ظن و گمان -که کسی را از حق بی‌نیاز نمی‌کند- سخن می‌گویند
. آنها هم چنان معتقدند که پروردگاررا می‌توان دید. پروردگارم پاک ومنزه از گفته‌های ایشان است سبحانه و تعالی علوا کبیرا... آنها گواهی می‌دهند که کلمه "لم ترانی" (مرا نمی‌بینی) مثل " لن یتمنوه"( آرزوی-مرگ- نمی‌کنند) است و فقط به دنیا اشاره دارد ولی در آخرت سخن کافران عوض شده و در حالی که در آتش هستند به نگاهبان آتش می‌گویند: " ليقض علينا ربك"( (ای کاش) پروردگارت ما را بمیراند )؟؟؟

انتهى الاقتباس
امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ آنان می‌گوید: آیا این تفسیر قرآن با قرآن است؟ از خدا نمی‌ترسید؟ تفسیر قرآن با قرآن یعنی آیاتی آورده شود که درست و دقیقاُ درمورد همان موضوع است مگر این که بخواهی کلمات متشابه را تبیین کنی. و اما فتوای ما درباره "نفی دیدن آشکار خداوند"... ما برهان‌هایی را آوردیم که نشان دهنده نفی مطلق دیدن خداوند هستند نه نفی محدود. به نظرم می‌آید در نفست چیزی از این هست و می‌خواهی خداوند را روز قیامت آشکار ببینی؛ سبحانه وتعالى علوّاً كبيراً!
عزیزمن! برای این که از یقین کنندگان باشی؛ برتوست بدانی مقصود خداوند از {لَن تَرَانِي} [الأعراف:143] ؛"دراین دنیا من را نمی‌بینی " است ؛ بلکه ممکن است مقصود از "لن ترانی" ندیدن من در این دنیا باشد؛ اما گمان کسی را از حق بی‌نیاز نمی‌کند. پس برای این که برایت روشن شود آیا مقصود خداوند از {لَن تَرَانِي}در این دنیاست یا مقصود این است که به طور مطلق نمی‌توانی او را ببینی و برای این که بدانی حق چیست؛ برتوست که در آیات محکم کتاب به دنبال صفات ذاتی خدا بگردی؛ اگر دیدی "ندیده شدن خداوند" جزو صفات ذاتی اوست و دیده‌ها قادر به دین او نیستند؛ بدان که دیده‌ها نه در دنیا و نه در آخرت قادر نیستند خداوند را رؤیت کنند. خداوند تعالی می‌فرماید:

{وَجَعَلُوا لِلَّـهِ شُرَكَاءَ الْجِنَّ وَخَلَقَهُمْ ۖ وَخَرَقُوا لَهُ بَنِينَ وَبَنَاتٍ بِغَيْرِ عِلْمٍ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يَصِفُونَ ﴿١٠٠﴾ بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُن لَّهُ صَاحِبَةٌ ۖ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿١٠١﴾ ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚوَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ ﴿١٠٢﴾ لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ﴿١٠٣﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].
به فرموده خداوند تعالی بنگر:
{ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚوَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ ﴿١٠٢﴾ لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ﴿١٠٣﴾} صدق الله العظيم،
آیا سزاوار است که یکی از صفات ذاتی خداوند قابلیت تغییر داشته باشد؟ یعنی آیا ممکن است خداوند در آخرت همسر و فرزندی بگیرد؟ و جواب: خداوند در دنیا و آخرت از این صفت پاک و منزه است. سبحانه و تعالی علوا کبیرا! پس چرا یکی از صفات ذاتی خداوند سبحان با دروغ و بهتان تغییر داده شده است؟ چون دروغ‌گویان و افترا زنندگان اگر این صفت را تغییر ندهند؛ مسیح کذاب عاجز شده و قادر نیست حتی یک نفر از مسلمانان را به فتنه بیندازد؛ چون همه مسلمانان معتقدند خداوند را نمی‌توان آشکار دید. از آن جایی که مسیح کذاب آشکارا با مردم سخن خواهد گفت؛ پس باید صفت دیدن نشدن خداوند را با دروغ و بهتان باطل؛ به صفت دیده شدن خدا تغییر داد؛ تا به فتنه انداختن آشکار شما برایش آسان شود؛ چون شما او را خواهید دید. و اگر به عقیده نفی رؤیت آشکار خداوند ایمان داشته و بر آن پایدار باشید؛ چگونه می‌تواند شما را به فتنه بیندازد؟ چون حجت او برای‌تان کشف شده است. برای همین شیاطین بشر که در ظاهر خود را مؤمن نشان داده و کفر و مکر خود را پنهان می‌کنند؛ با استفاده از احادیثی که مخالف آیات محکم کتاب خدا درمورد صفات ذاتی پروردگار است؛ در حال زمینه‌سازی برای فتنه شیطان هستند و هیهان هیهات؛ خداوند مهدی منتظر را در کمین آنها قرار داد تا مکر و نقشه‌های آنان را که از زمان‌های دور و دراز در حال آماده سازی آن هستند به شکست بکشاند.
وسلامٌ على المرسَلين والحمد لله ربّ العالمين ..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني .

اقتباس المشاركة 313869 من موضوع الهدف الخبيث من وراء إبطال عقيدة نفي رؤية الله إنما هو ليفتنكم المسيح الكذاب الذي يُحَدَّثُكم جهرةً وأنتم ترونه ..


الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني
26 – 09 – 1431 هـ
04 – 09 – 2010 مـ
09:26 صباحاً

[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
https://albushra-islamia.net./showthread.php?p=7501
____________



الهدف الخبيث من وراء إبطال عقيدة نفي رؤية الله إنما هو ليفتنكم المسيح الكذاب الذي يُحَدِّثُكم جهرةً وأنتم ترونه ..

اقتباس المشاركة : الاواب
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام الله عليكم ورحمته وبركاته أيها الإمام المهدى المنتظر وصاحب علم الكتاب ماهو البيان الحق للدكر لقوله تعالى ( وَلَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَداً بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمينَ﴿95﴾ وَلَتَجِدَنّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن يُعَمَّرَ وَاللّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿96﴾) صدق الله العظيم
وقوله تعالى ( وَنَادَوْا يَا مَالِكُ لِيَقْضِ عَلَيْنَا رَبُّكَ قَالَ إِنَّكُم مَّاكِثُونَ ﴿77﴾ لَقَدْ جِئْنَاكُم بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ ﴿78﴾ ) صدق الله العظيم
ولقد سألت السؤال لأُميط الغشاوة عن أعين الدين يقولون بما لايعلمون فيقولون على الله بالظن الدى لايغنى من الحق شيئا , فلايزالون يعتقدون برؤية الله سبحان ربى عما يقولون علوا كبيرا فهم يستشهدون بأن كلمة (((لن ترانى))) مثلها كمثل (((لن يتمنوه))) فى الدنيا فقط ولكن فى الآخرة يتغير القول فيقول الكافر وهو فى النار لمالك (((ليقض علينا ربك))) ؟؟؟ وسلاما على المرسلين والحمد لله رب العالمين

انتهى الاقتباس من الاواب

بسم الله الرحمن الرحيم، وسلام على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
ونقتبس من بيانك بما يلي:
اقتباس المشاركة :
ماهو البيان الحق للدكر لقوله تعالى ( وَلَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَداً بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمينَ﴿95﴾ وَلَتَجِدَنّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن يُعَمَّرَ وَاللّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿96﴾) صدق الله العظيم
وقوله تعالى ( وَنَادَوْا يَا مَالِكُ لِيَقْضِ عَلَيْنَا رَبُّكَ قَالَ إِنَّكُم مَّاكِثُونَ ﴿77﴾ لَقَدْ جِئْنَاكُم بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ ﴿78﴾ ) صدق الله العظيم
ولقد سألت السؤال لأُميط الغشاوة عن أعين الدين يقولون بما لايعلمون فيقولون على الله بالظن الدى لايغنى من الحق شيئا , فلايزالون يعتقدون برؤية الله سبحان ربى عما يقولون علوا كبيرا فهم يستشهدون بأن كلمة (((لن ترانى))) مثلها كمثل (((لن يتمنوه))) فى الدنيا فقط ولكن فى الآخرة يتغير القول فيقول الكافر وهو فى النار لمالك (((ليقض علينا ربك))) ؟؟؟
انتهى الاقتباس
ومن ثم يردّ عليهم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: فهل هذا هو تفسير القرآن بالقرآن! أفلا يتقون؟ بل تفسير القرآن بالقرآن هو بآياتٍ في قلب وذات الموضوع إلا إذا كنت تريد أن تتبيّن كلمات التشابه، ولكن فتوانا عن النفي لرؤية الله جهرةً أتينا بالبرهان على النفي المُطلق وليس النفي المحدود؛ بل وكأني أرى في نفسك من ذلك شيء وتريد أن ترى الله جهرةً يوم القيامة، سبحانه وتعالى علوّاً كبيراً!

وحتى تكون من الموقنين حبيبي في الله فتعلم أنه يقصد
{لَن تَرَانِي} [الأعراف:143] أي في الدنيا؛ فهذا يجوز أنه يقصد لن تراني في الدنيا، ولكن الظنّ لا يغني من الحقّ شيئاً، وحتى يتبيّن لك هل يقصد بقوله تعالى: {لَن تَرَانِي} أي في الدنيا أم أنه يقصد لن تراني مطلقاً؟ وحتى تعلم الحقّ فعليك أن تبحث في محكم الكتاب عن صفات الله الذاتيّة فإذا وجدت بينهم من ضمن صفات الله الذاتيّة أنها لا تحيط برؤيته الأبصار فاعلم أنّ الله لا تحيط برؤيته الأبصار في الدنيا والآخرة، وقال الله تعالى: {وَجَعَلُوا لِلَّـهِ شُرَكَاءَ الْجِنَّ وَخَلَقَهُمْ ۖ وَخَرَقُوا لَهُ بَنِينَ وَبَنَاتٍ بِغَيْرِ عِلْمٍ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يَصِفُونَ ﴿١٠٠بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُن لَّهُ صَاحِبَةٌ ۖ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿١٠١ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚوَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ ﴿١٠٢لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ﴿١٠٣} صدق الله العظيم [الأنعام].

فانظر لقول الله تعالى:
{ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚوَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ ﴿١٠٢لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ﴿١٠٣} صدق الله العظيم، بمعنى أنها صفات لله ذاتيّة لا تتغير لا في الدنيا ولا الآخرة بمعنى أن ما خالف لتلك الصفات فهو ليس ربّكم، وذلك حتى لا يفتنكم المسيح الكذاب الذي يُحَدِّثُكم جهرةً وأنتم ترونه، ولذلك قال الله تعالى: {ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚوَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ ﴿١٠٢لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ﴿١٠٣} صدق الله العظيم.

فهل ينبغي أن تتغير إحدى صفات الله الذاتية؟ بمعنى فهل يمكن أن يتخذ صاحبةً أو ولداً في الآخرة؟ والجواب سبحانه وتعالى علواً كبيراً في الحياة الدنيا وفي الآخرة! فلماذا تمّ التغيير لإحدى صفات الله الذاتيّة – سبحانه - زوراً وبهتاناً؟ وذلك لأنهم لو لم يغيّر هذه الصفة المفترون إذاً لعجز المسيح الكذاب أن يفتن مسلماً واحداً كونهم جميعاً يعتقدون بنفي رؤية الله جهرةً، وبما أن المسيح الكذاب سوف يخاطب الناس جهرةً فلا بدّ من تغيير هذه الصفة بعدم الرؤية إلى الرؤية زوراً وبهتاناً بالباطل حتى يتسنّى له فتنتكم جهرةً كونكم سترونه، فإذا اسْتَمْرَرْتُم بعقيدة النفي برؤية الله جهرةً فهنا كيف يستطيع أن يفتنكم؟ بل حُجّته مكشوفة، ولذلك يُمهّد لفتنته شياطين البشر الذين يُظهرون الإيمان ويبطنون الكفر والمكر بأحاديث تخالف لمحكم كتاب الله في صفات الله الذاتيّة، وهيهات هيهات فقد جعل الله المهديّ المنتظَر لمكرهم لبالمرصاد ليُفشل به الله مكرهم وخطّتهم منذ أمدٍ بعيدٍ.

وسلامٌ على المرسَلين والحمد لله ربّ العالمين ..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني .
_______________

اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..