الموضوع: فتوا درباره تعریف "الصابئین" به صورت عام از نظر مشرکین: او کسی است که به خداوند یکتا ایمان آورده و نسبت به چند خدایی کافرشده باشد.

النتائج 1 إلى 5 من 5
  1. افتراضي فتوا درباره تعریف "الصابئین" به صورت عام از نظر مشرکین: او کسی است که به خداوند یکتا ایمان آورده و نسبت به چند خدایی کافرشده باشد.

    - 1 -
    الإمام ناصر محمد اليماني

    10 - رجب- 1433 هـ
    29 - 4 - 2015 مـ

    ۹-اردیبهشت-۱۳۹۴ه.ش
    12:35 صباحاً
    ـــــــــــــــــــ


    فتوا درباره تعریف «الصابئین» به صورت عام از نظر مشرکین: او کسی است که به خداوند یکتا ایمان آورده و نسبت به چند خدایی کافرشده باشد.

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وكافة الصابئين في نظر المشركين، أمّا بعد.

    خواهردینی من "ام الشموخ" محترم سلامُ الله عليكم ورحمة الله وبركاته؛ در مورد"صابئ" از دین آبا و اجداد؛ مشرکین می‌گویند "صبأ" یعنی کسی که از دین آبا واجدادی خود بازگردد و به دین دیگری گرایش پیدا نماید؛ این کلمه به هر کسی که از دین ابا و اجدادی خود روبرگردانده و تسلیم خداوند و پروردگار عالمیان شود و عمل صالح انجام دهد، اطلاق می‌گردد و برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
    {وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ} صدق الله العظيم [البقرة:۶۲].
    به این معنی که،هر کس که به خداوند و روز آخر ایمان آورده و عمل صالح انجام دهد؛ از نظر آنها از دین آبا و اجدادیش بریده است:" صابیٌ" و از آنجا که کلمه "صبأ" به تمام مؤمنینی اطلاق می‌شد که بعد از روشن شدن حق آمده از جانب پروردگار، دین آبا و اجدادی خود را ترک می‌کردند، پس درباره ایشان می‌گویند فلانی "صبأ" است یعنی نسبت به دین آبا و اجدادش مرتد شده و به خداوند یکتا ایمان آورده است و برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
    {وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ}
    صدق الله العظيم [البقرة:۶۲].
    خداوند از تو راضی باشد و تو را با نعیم اعظم رضوانش راضی نماید؛ اگر حق را می‌خواهی و جز حق به دنبال چیز دیگری نیستی، در بیانات به صورت عام تدبر کن تا برایت روشن شود که حق بوده و راه راست –صراط مستقیم-را نشان می‌دهد. به صورت مختصر به تو پاسخ دادیم و به اذن خداوند عزیز و حمید؛بیان و توضیحات بیشتری داریم.
    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

    اقتباس المشاركة 186957 من موضوع ( فتوى عن تعريف الصابئين بشكلٍ عامٍ في نظرِ المشركين ) الصابئ هو من آمن بالله وحده وكفر بتعدّد الآلهة..


    - 1 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    10 - 07 - 1436 هـ
    29 - 04 - 2015 مـ
    12:35 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
    https://albushra-islamia.net./showthread.php?p=186938
    ـــــــــــــــــــ



    ( فتوى عن تعريف الصابئين بشكلٍ عامٍ في نظرِ المشركين )
    الصابئ هو من آمن بالله وحده وكفر بتعدّد الآلهة
    ..


    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وكافة الصابئين في نظر المشركين، أمّا بعد..

    سلامُ الله عليكم ورحمة الله وبركاته أختي في دين الله (أم شموخ) المحترمة، بالنسبة للصابئ عن دين آبائِه وأجداده فيقول المشركون له صَبأ عن دين آبائِه وأجداده، وتلك كلمة كانوا يطلقونها على المرتدِّ عن دين آبائِه وأجداده وأسلم لله ربّ العالمين وعمل عملاً صالحاً، ولذلك قال الله تعالى:
    {وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ} صدق الله العظيم [البقرة:62].

    بمعنى؛ أنّ من آمن بالله واليوم الآخر وعمل عملاً صالحاً فهو في نظرِهم صابئٌ عن دين آبائِه وأجدادهِ، وبما أنّ كلمة صبأ كانت تُطلق على كافة المؤمنين الذين تركوا دين آبائِهم وأجدادهم من بعد ما تبيّن لهم الحقّ من ربِّهم فيقولون عنه صَبأَ فلانٌ أي ارتدّ عن دين آبائِه وأجداده وآمن بالله وحده، ولذلك قال الله تعالى: {وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ} صدق الله العظيم.

    ورضي الله عنك وأرضاك بنعيم رضوان نفسه إنْ كنتِ تريدين الحقّ ولا غير الحقّ، فتدبّري البيانات بشكلٍ عامٍ حتى يتبيّن لك أنّه الحقّ ويهدي إلى صراطٍ مستقيمٍ، وأجبناك باختصار ولدينا مزيدٌ بإذن الله العزيز الحميد.

    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
    _____________

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


  2. افتراضي بیان بیشتر پیرامون کلمه «صبأ» که شامل تمام کسانی می‌شود که نسبت به دین باطل مرتد شده و پیرو دین حق شده‌اند.

    - 2 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    11 - رجب - 1436 هـ
    30 - 4 - 2015 مـ
    ۱۰-اردیبهشت-۱۳۹۴ه.ش
    03:59 صباحاً
    ـــــــــــــــــــ

    بیان بیشتر پیرامون کلمه «صبأ» که شامل تمام کسانی می‌شود که نسبت به دین باطل مرتد شده و پیرو دین حق شده‌اند.

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمرسلين وآله الطيبين الطاهرين وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين، أمّا بعد..
    خواهر دینی من أم شموخ؛همانا که کلمه"صبَأ" به معنای کسی است که از دین باطلی که قبلاً برآن بوده مرتد شده باشد و به دین اسلام گرویده باشد و به خداوند یکتا ایمان آورده و برای رضایت پروردگارش اعمال صالح انجام دهد. خداوند ابتدا از گروهی یاد می‌نماید که به خداوند ایمان آورده‌اند در حالی که قبل از آن چیزی را نمی‌پرستیدند، سپس از گروه‌هایی یاد می‌کند که به خداوند ایمان آوردند و قبل از آن طوائف متعددی بودند؛ سپس کلام را با "الصابئین" به پایان می‌رساند که شامل تمام کسانی می‌شود که از پرستش آتش و گاو و سنگ و خورشید و ماه دست برداشته و به خداوند واحد و بدون شریک ایمان آورده‌اند و اعمال صالح انجام می‌دهند و برای این خداوند با کلمه "الصابئین" کلام را ختم می‌کند و به نام بردن از مؤمنان طایفه‌های گوناگون ادامه نمی‌دهد تا تمام مرتدین از دین باطل و پیروان دین حق را شامل گردد. در فرموده خداوند تعالی تدبر و تفکر کن:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ(۶۲)}
    صدق الله العظيم [البقرة]

    سپس تفکر کن چرا به جا
    ی استمرار در شمردن نام مومنان از فرقه‌های مختلف فرقی ندارد عبادت بت‌ها و آتش باشد که پیروی از باطل را رها کرده و از رسولان پیروی نموده‌اند؛ کلام با "الصابئین" تمام می‌شود، لذا تعریف جامع و فراگیر در آخر کلام خداوند تعالی آورده شده است:

    {وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ(۶۲)} صدق الله العظيم.
    و در مقابل کسانی که باره آیات خداوند می‌خواهند ما را به عجز آورند، صبری جمیل پیشه می‌کنیم؛ پس از آنان نباش که گرفتارعذاب نزدیک خواهی شد. به سوی پروردگارت با انابه بازگرد تا قبلت را به سوی حق هدایت نماید و بدان کسی که خداوند برای او نوری قرار نداده باشد، نوری نخواهد داشت و همانا که خداوند به حق‌جویان و کسانی که جز حق به دنبال چیزی نیستند؛ از نور خود هبه می‌کند (می بخشد )؛ این حقی است بر پروردگارشان که قلب آنان را هدایت نماید. ولی کسانی که تلاش می‌کنند نور خداوند را خاموش سازند؛ بیان حق جز بر پلیدی آنان نمی‌افزاید و امید دارم که تو از آنان نباشی؛ چون اسلوب ولحن صدایت شبیه منطق کسانی است که نسبت به امام مهدی ناصر محمد یمانی کینه دارند و خداوند جز این نمی‌خواهد که نور خود را کامل نماید ولو کافران ظهور آن را خوش نداشته باشند. فقط اینکه ما فتوا نمی‌دهیم که أم شموخ از آنهاست و اینکه از آنان نباشد را هم انکار نمی‌کنیم و پروردگارش نسبت به او آگاه است؛ پس اگر حق را بخواهد؛ خداوند او را نسبت به آن بصیر خواهد ساخت، همانند انصار که خداوند برای آنان چنان بصیرت و نوری قرار داده است که قلبشان از دهشت مملو شده و می‌گویند:"آیا مردم حقی را که ما می‌بینیم؛ نمی‌بینند! بعد از حق چه چیزی جز گمراهی هست؟" در پاسخ به انصار پیشگام برگزیده عزیزم در دوران"گفتگو قبل از ظهور" می‌گوییم: عزیزان من، برشماست که بدانید و یقین داشته باشید کسی که خداوند برای او نوری قرار ندهد؛ نور نخواهد داشت و مانند آن است که فرد در ظلماتی قرارگرفته است که تاریکی بر فراز تاریکی دیگری و در یک دریای عمیق است. فرموده خداوند تعالی را به یاد داشته باشید:
    {أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُّجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سَحَابٌ ۚ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا ۗ وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ (۴۰)}
    صدق الله العظيم [النور].

    أم شموخ از این پاسخ خود به شما معذرت می‌خواهیم، چون می‌بینیم که از کسانی هستی که به شدت نسبت با امام مهدی دشمنی و عداوت دارند و تمام تلاش تو برای به فتنه انداختن انصار اوست و می‌دانیم که در جعبه خود چیزهای زیادی داری و مکر بزرگی را فراهم ساخته‌ای؛ پس علی‌رغم اینکه ما در میان جنگ و مشکلات بزرگی اعم از امنیتی و نفتی و اقتصادی هستیم؛ اما گفتگو را ادامه می‌دهیم و حسبنا الله ونعم الوكيل. لذا اهمیتی نداده و به گفتگو با تو ادامه می‌دهیم تا برای همگان روشن شود ام شموخ چه در چنته دارد؛ فرقی ندارد که أم شموخ زن باشد یا مرد؛ برای ما مهم نیست أم شموخ کیست، بلکه مهم این است که دربرابر تمام مکرهای او حجت بیاوریم و به دانش انصار افزوده و حکم را بر عهده حق‌جویان می‌گذاریم و با این گفتگو دیگرانی که درپی حق هستند؛ هدایت می‌شوند، آیا به دنبال سخن حق هستید یا کلام باطل؟ اگر دانش تو از علم امام مهدی هدایت‌گرتر است ،برایمان بیاوراگر راست می‌گویی؟
    وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
    أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

    اقتباس المشاركة 187116 من موضوع ( فتوى عن تعريف الصابئين بشكلٍ عامٍ في نظرِ المشركين ) الصابئ هو من آمن بالله وحده وكفر بتعدّد الآلهة..


    - 2 -

    الإمام ناصر محمد اليماني
    11 - 07 - 1436 هـ
    30 - 04 - 2015 مـ
    03:59 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
    https://albushra-islamia.net./showthread.php?p=187109
    ـــــــــــــــــــ


    مزيدٌ من البيان عن كلمة ( صبأَ ) الشاملة لكافة المُرتدِّين عن الدّين الباطل المتّبعين دين الحقّ ..


    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمرسلين وآله الطيّبين الطّاهرين وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدّين، أمّا بعد..

    ويا أختي في دين الله أم شموخ، إنّ كلمة ( صبَأَ ) أي ارتدّ عن دينه الباطل الذي كان عليه من قبل واعتنق دين الإسلام وآمن بالله وحده وعمل عملاً صالحاً يرضي ربّه، وقد ذكر اللهُ بادئ الأمر قوماً آمنوا ولم يكونوا من قبل يعبدون شيئاً، فمن ثمّ ذكر فئاتٍ آمنوا بالله وكانوا ينتمون إلى طوائف، فمن ثمّ ختمها بكلمة الصابئين لكي يشمل كافة من ارتدّ عن عبادة النار والبقر وصنم الحجر والشمس والقمر فآمن بالله وحده لا شريك له وعمل عملاً صالحاً ولذلك ختم الله بكلمة الصابئين بدلاً من الاستمرار في تعديد المؤمنين من الطوائف لكي يشمل كافة الذين ارتدوا عن دين الباطل واتّبعوا دين الحقّ.

    فتدبّري وتفكّري في قول الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ(62)} صدق الله العظيم [البقرة]، فمن ثمّ تَفكري كيف ختم بكلمة الصّابئين بدلاً من الاستمرار في تعديد الذين آمنوا من كافة الطوائف سواء عبدة الأصنام والنار الذين تركوا اتّباع الباطل واتّبعوا الرسل، ولذلك جاء التعريف الشامل في الأخير بقول الله تعالى: {وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ(62)} صدق الله العظيم.

    وصبرٌ جميلٌ على المعاجزين في آيات الله فلا تكوني منهم فيمسّك عذابٌ قريبٌ، وأنيبي إلى ربّك ليهدي قلبك إلى الحقّ، واعلمي أنّ من لم يجعل الله له نوراً فما له من نورٍ، وإنّما يهب الله من نوره للباحثين عن الحقّ ولا يريدون إلا الحقّ ليتّبعوه، وكان حقّاً على ربّهم أن يهدي قلوبهم إلى الحقّ.

    وأمّا الذين يسعون لإطفاء نور الله فلن يزيدهم البيان الحقّ إلا رجساً إلى رجسهم، وأرجو من الله أن لا تكوني منهم كون أسلوبك ونبرة كلامك هو نفس منطق الحاقدين على الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، ويأبى الله إلا أن يُتِمّ نوره ولو كره الكافرون ظهوره. غير أنّنا لا نُفتي أنّ أمَّ شموخ منهم ولا ننكر أنّها ليست منهم وربّها أعلم بها، فإن كانت تريد الحقّ فسوف يبصِّرها به كما جعل للأنصار بصيرةً ونوراً لدرجة أنّها لتملأ قلوبهم الدهشة فيقولون: "أفلا يُبصر النّاس ما نبصره من الحقّ! وماذا بعد الحقّ إلا الضلال". ثمّ نردّ على أحبتي في الله الأنصار السّابقين الأخيار في عصر الحوار من قبل الظهور ونقول: يا أحبّتي في الله، عليكم أن تعلموا وتوقِنوا أنّه من لم يجعل الله له نوراً فما له من نورٍ وكأنّه واقفٌ في ظلماتٍ بعضها فوق بعضٍ في بحرٍ لُجِّيٍّ، وتذكروا قول الله تعالى:
    {أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُّجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سَحَابٌ ۚ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا ۗ وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ (40)} صدق الله العظيم [النور].

    والمعذرة على ردّنا هذا عليك يا أم شموخ كَوني أراكِ من أشدّ الناس عداوةً للإمام المهديّ وكلّ همّك هو فتنة أنصاره، ونعلم أنّه لا يزال في جعبتك الكثير والمكر الكبير فليستمر الحوار برغم ما نحن فيه من الحرب وأزمةٍ كبرى في كلّ شيء أمنيّاً ونفطيّاً واقتصاديّاً، وحسبنا الله ونعم الوكيل، فلا نبالي وسوف نحاورك حتى يتبيّن للجميع ما في جعبة أم شموخ سواء كانت امرأةً أم رجلاً فلا يهمّنا من تكون أم شموخ؛ بل الأهم أن نقيم عليها الحجّة في كلّ ما سوف تمكر به ونزيد الأنصار علماً ونترك الحكم للباحثين عن الحقّ، ويهتدي بالحوار قومٌ آخرون يبحثون عن الحقّ، فهل تريدين قول الحقّ أم تريدين قول الباطل؟ فإن كان لديك علمٌ هو أهدى من علم الإمام المهديّ فأتينا
    به إن كنتِ من الصادقين.

    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..

    أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
    ___________

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


  3. افتراضي برهان علمی بیشتر؛از خداوند در برابر نسبت‌هایی که می‌دهید یاری می‌جوییم....

    - 3 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    12 - رجب - 1436 هـ
    01 - 05 - 2015 مـ

    ۱۱-اردیبهشت-۱۳۹۴ه.ش
    04:19 صباحاً
    ـــــــــــــــــــ


    برهان علمی بیشتر؛از خداوند در برابر نسبت‌هایی که می‌دهید یاری می‌جوییم....

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وأنصارهم إلى يوم الدين، أمّا بعد..
    خداوند تعالى می‌فرماید:

    {إِنَّ الَّذِينَ آَمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آَمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (۶۲)}
    صدق الله العظيم [البقرة].
    و خداوند تعالى می‌فرماید:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئُونَ وَالنَّصَارَى مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ} صدق الله العظيم [المائدة:۶۹].
    و
    خداوند تعالى می‌فرماید:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ} صدق الله العظيم [الحج:۱۷].
    سؤالی که مطرح می‌شود این است که: منظور از "الذین آمنوا" و" الذین هادوا" و "الصابئون" و"النصاری" و"مجوس" چه کسانی هستند و " الذین اشرکوا" چه کسانی هستند؟ حال به سراغ تفصیل این موارد از آیات محکم تنزیل-قرآن- می‌رویم:
    ۱-
    "الذین آمنوا": اینان از دسته "صابئین" نیستند؛ چون قبل از پرستش و عبادت پروردگارشان؛ چیز دیگری را نمی‌پرستیدند. بازهم تکرار کرده و می‌گوییم: آنها قبل از پرورگار، چیز دیگری را عبادت نمی‌کردند چون از آیین پدرانی پیروی می‌کردند که از اقوام مؤمن بوده‌اند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
    {وَالَّذِينَ آَمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ (۲۱)}
    صدق الله العظيم [الطور].


    ۲- "الذین هادوا": اینان طائفه یهودند.
    ۳- "الصابئون":اینان کسانی هستند که بت یا چیزهای دیگری را می‌پرستیدند و بر آیین باطل پدرانشان بودند تا اینکه حق از جانب پروردگارشان می‌رسد و آنها از عبادت باطل پدرانشان دست برمی‌داشتند و سپس از حق آمده از جانب پروردگارشان پیروی می‌کردند و مردمانشان به آنها می‌گفتند" الصابئون"-بازگشته و روگردانده- از عبادت خدایانشان.
    ۴- و اما "النصاری": آنان انصار مسیح عیسی بن مریم علیه السلام و الصلاة هستند.
    ۵- و اما "المجوس":اینان آتش پرست هستند و کسی که از عبادت آتش بازگردد(صبأ) و خداوند واحد قهار را عبادت نماید؛ از مؤمنان خداوند یکتا می‌شود.
    ۶- و"الذین أشرکوا" اینان کسانی هستند که از آیین باطل پدرانشان پیروی کرده و می‌گفتند:"آیا به جای چند خدا، یک خدا قرار داده‌ای،این امری عجیب است"! از نظر آنها البته. هم چنین مسیحیانی که می‌گویند سه خدا وجود دارد و خدا سه گانه است نیز همگی مشرکند؛ فرقی ندارد کسی بت‌ها را عبادت کند یا بنده‌ی انبیا و واولیا باشد.
    اما"الصابئون" کسانی هستند که به صورت عام از شرک خود بازگشته و پروردگار خود را بدون شریک عبادت می‌کنند، بلکه کسانی از آنها در راه حق هستند که به پروردگارشان ایمان داشته و شریکی برای او قائل نمی‌شوند و اعمال صالح انجام می‌دهند؛ آنان هیچ ترسی نداشته و حزنی نیز نخواهند داشت. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
    {إِنَّ الَّذِينَ آَمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آَمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (۶۲)}
    صدق الله العظيم [البقرة].
    ای مرد؛ آیا می‌خواهی کلام را از موضع خودش تحریف کنی؟ پیش از این از شما خواسته بودیم که اگر دانشی هدایت‌گرتر از دانش امام مهدی ناصر محمد یمانی دراختیار داری، از آن پیروی کن.
    {قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}
    صدق الله العظيم [البقرة:۱۱۱].
    پیش از این به حق درباره "صابئین" فتوا دادیم؛ آنها کسانی هستند که پیرو آیین باطلی بودند که پدرانشان را بر آن یافته بودند تا اینکه حق از جانب پروردگارشان آمد. آنان نیز از آنچه که پدرانشان عبادت می‌کردند بازگشته و از حق آمده از سوی پروردگارشان پیروی کردند و نه هیچ ترسی دارند و نه هیچ حزنی برایشان هست.
    درهرصورت؛ ای پرسش‌گر، آیا تو برای جستجو و یافتن حق به سراغ ما آمده‌ای یا می‌خواهی راه حق را منحرف کنی؟ پروردگارت به حال تو عالم‌تر است، پس صبری جمیل پیشه کرده و ازنسبت‌‌هایی که به امام مهدی ناصر محمد یمانی می‌دهی؛ از خدا یاری می‌طلبیم و قسم به پروردگارم، پروردگار تو و پروردگار عالمیان؛ اگر خداوند به من اختیار می‌داد که بین "هدایت یک بنده از بندگانش به سوی حق و نجات او از آتش" و "تمام ملکوت دنیا و آخرت" یکی را انتخاب کنم، هدایت آن بنده را انتخاب می‌کردم؛ فرقی ندارد او از پاکستان(السِّند) باشد یا هند یا چین. می‌دانی چرا؟ چون من رضوان نفس پروردگارم را عبادت می‌کنم و خداوند از کفر بندگانش راضی نیست و اگر شکر او را به جا آورید از شما راضی می‌گردد، به امام مهدی ظلم کردید؛خدا از تو بگذرد و دربرابر توصیفات شما از خداوند یاری می‌جویم، واگر بازهم عناد ورزی کنی؛ توضیحات بیشتری داریم تا به اذن خداوند بیان نماییم وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
    خليفة الله وعبده الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.


    اقتباس المشاركة 187268 من موضوع ( فتوى عن تعريف الصابئين بشكلٍ عامٍ في نظرِ المشركين ) الصابئ هو من آمن بالله وحده وكفر بتعدّد الآلهة..


    - 3 -

    الإمام ناصر محمد اليماني
    12 - 07 - 1436 هـ
    01 - 05 - 2015 مـ
    04:19 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
    https://albushra-islamia.net./showthread.php?p=187259
    ـــــــــــــــــــ


    مزيدٌ من سلطان العلم، والله المستعان على ما تصفون ..

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وأنصارهم إلى يوم الدين، أمّا بعد..
    قال الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ آَمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آَمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (62)} صدق الله العظيم [البقرة].

    وقال الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئُونَ وَالنَّصَارَى مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ} صدق الله العظيم [المائدة:69].

    وقال الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ} صدق الله العظيم [الحج:17].

    والسؤال الذي يطرح نفسه: فمن هم الذين آمنوا، ومن هم الذين هادوا، ومن هم الصابئون، ومن هم النصارى، ومن هم المجوس، ومن هم الذين أشركوا؟ وإلى التفصيل من محكم التنزيل:
    1 - الذين آمنوا: أولئك ليسُوا من الصابئين كونهم لم يكونوا يعبدون من قبلِ أن يعبدوا ربّهم شيئاً. وأكرر وأقول: وهم الذين لم يكونوا يعبدون من قبل ربّهم شيئاً كونهم اتّبعوا ملّة آبائهم وكان آباؤهم قوماً مؤمنين. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَالَّذِينَ آَمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ (21)} صدق الله العظيم [الطور].

    2 - الذين هادوا: هم طائفة اليهود.

    3 - الصابئون: وهم الذين كانوا يعبدون الأصنام أو غيرها؛ ملّة آبائهم الباطلة، حتى إذا جاءهم الحقّ من ربّهم فصبَأوا عن عبادة ما كان يعبد آباؤهم من الباطل، فمن ثمّ اتّبعوا الحقّ من ربّهم، وأطلق عليهم أقوامهم "الصابئين عن عبادة آلهتهم".

    4 - وأمّا النصارى: فهم أنصار المسيح عيسى ابن مريم عليه الصلاة والسلام.

    5 - وأمّا المجوس: فهم عَبَدة النار، ومن صبَأ عن عبادة النار وعبد الله الواحد القهار صار من الذين آمنوا بالله وحده.

    6 - الذين أشركوا: هم الذين اتّبعوا ملّة آبائهم الباطلة وقالوا: "أجعل الآلهة إلهاً واحداً إن هذا لشيءٌ عُجاب!" في نظرهم، وكذلك مشركو النصارى الذين يقولون إنّ الله ثالث ثلاثةٍ فجميعهم مشركون بالله سواء عَبَدَةَ الأصنام أم عَبَدة الأنبياء والأولياء.

    وأمّا الصابئون: فهم الذين رجعوا عن شركهم بشكلٍ عام وعبدوا ربّهم وحده لا شريك له؛ بل الذين على الحقّ منهم أجمعون هم الذين آمنوا بربّهم وحده لا شريك له وعملوا عملاً صالحاً فلا خوفٌ عليهم ولا هم يحزنون. تصديقاً لقول الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ آَمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آَمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (62)} صدق الله العظيم [البقرة].

    ويا رجل، فهل تريد أن تحرِّف الكلم عن مواضعه؟ وسبق وأن طلبنا منك إن كان لديك علمٌ هو أهدى من سلطان علم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني؛ فأتَّبِعُهُ؛
    {قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ} صدق الله العظيم [البقرة:111].

    و لقد سبقت فتوانا بالحقّ عن الصابئين: أنّهم الذين كانوا على ملّة الباطل التي وجدوا عليها آباءهم حتى إذا جاءهم الحقّ من ربّهم صبَأوا عمّا كان يعبد آباؤهم واتّبعوا الحقّ من ربّهم ولا خوفٌ عليهم ولاهم يحزنون.

    وعلى كلّ حال، يا أيها السائل هل جئتنا باحثاً عن الحقّ أم تريد أن تصدّ عن الحقّ؟ وربّك أعلم بما في نفسك، فصبرٌ جميلٌ والله المستعان على ما تصف به الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
    وأقسم بربّي وربّك الله ربّ العالمين لو يخيّرني ربّي في هُدى عبدٍ من عباده إلى الحقّ لإنقاذه من النار أو يؤتيني ملكوت الدنيا والآخرة لاخترت هُدى ذلك العبد سواء يكون من السِّند أو من الهند أو من الصين. وهل تعلم لماذا؟ وذلك لأنّني أعبد رضوان نفس ربّي والله لا يرضى لعباده الكفر وإن تشكروا يرضه لكم، فلكم ظلمتَ الإمام المهديّ؛ سامحك الله، والله المستعان على ما تصفون. وإن كنتَ لا تزال عنيداً فلدينا مزيدٌ بإذن الله العزيز الحميد.

    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    خليفة الله وعبده؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
    ____________


    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


  4. افتراضي از آیات محکم تنزیل-قرآن- برای این سخن ثقیل بیان و توضیح بیشتری می‌آوریم.

    - 4 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    14 - رجب - 1436 هـ
    03 - 05 - 2015 مـ

    ۱۳-اردیبهشت-۱۳۹۴ه.ش.
    05:49 صباحاً
    ـــــــــــــــــــ


    از آیات محکم تنزیل-قرآن- برای این سخن ثقیل بیان و توضیح بیشتری می‌آوریم.

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وجميع المؤمنين إلى يوم الدين، أمّا بعد..
    خداوند
    هر شیطان رانده شده‌ای را که می‌خواهد مردم را از راه راست-صراط مستقیم- دور کند و بیان خدا را از موضع مورد نظر آن تحریف نماید بکشد، مگر گفتگو تنها درباره کافران قریش است؟ خیر بلکه ما در مورد حکمی که قرار است خداوند درمیان امم مختلف صادر نماید حکم دادیم و این حکم هم بر اساس وعده‌ای است که خداوند به همگان داده است که درموارد اختلاف ؛بین این امت‌ها حکمیت خواهد کرد و این حکمی عام وعمومی است. تصدیقی برای فرموده خداوند تعالی:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ(۱۷)}
    صدق الله العظيم [الحج].
    چرا بیان را از موضع مورد نظر؛ تحریف می‌کنی؟ آیا نمی‌دانی درتمام زمان‌ها ومکان‌ها تمام کسانی که از آیین حق پدرانشان پیروی کرده و خداوند را بدون شرک و به یگانگی عبادت کرده اند از گروه صابئین مؤمن نیستند. یعنی صابئین بت‌ها را عبادت می‌کردند تا اینکه حق از جانب پروردگارشان نازل شد؛ آنان نیز هدایت شدند و عبادت بت‌ها را ترک نموده و به سوی عبادت خداوند یگانه و بی‌شریک روی آوردند.
    اما مؤمنانی که از گروه صابئین نیستند؛ آنان قبل از عبادت پروردگارشان؛ هیچ چیز را نمی‌پرستیدند و از نظر عقیدتی؛ خداوند اولین معبود آنها بود و قبل از پروردگارشان احدی را عبادت نمی‌کردند؛ به اینان مؤمنان صابئی گفته نمی‌شود و از آنان با نام "الذین آمنوا بربهم" یاد می‌گردد. آنها قبل از پروردگار احدی را عبادت نمی‌کردند تا از عبادت آن روبرگردانده و و از ‌آن بریده شوند. بلکه خداوند اولین معبودشان است؛ چگونه می‌توان به آنان صابئین گفت در حالی که خداوند اولین معبود آنان است و پیش از او احدی را پرستش نکردند؟

    و از آنان ذریه‌ی مؤمنان هستند که از پدران خود پیروی می‌کردند؛ چون آنان را بر عبادت بی‌شریک خداوند یگانه یافته بودند و ذریه‌ی آنان نیز با احسان؛ راهشان را پیش گرفته و چیزی را با پروردگارشان شریک نگرفتند [اشاره به آيه كريمه سوره الطور: وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ (۲۱)]. این حکم بر تمامی نسل‌ها و پی درپی تا روز قیامت منطبق است و ما از قرآن عظیم برایت برهانی آشکار آوردیم؛ به راستی حکم فراگیر پروردگار در انتظار آنان است و روز قیامت در میان همگی آنان حکم خواهد شد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ(۱۷)} صدق الله العظيم [الحج].


    ما فتوا ندادیم که قبل از برانگیخته شدن خاتم الأنبیا محمد رسول الله درمیان قریش قوم مؤمنی بودند که خداوند را بدون شریک و به یگانگی عبادت می‌کردند ؛ چون این مخالف فرموده خداوند تعالی است:
    {بَلْ هُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ لِتُنْذِرَ قَوْمًا مَا أَتَاهُمْ مِنْ نَذِيرٍ مِنْ قَبْلِكَ لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ} صدق الله العظيم [السجدة:۳].

    اما تو مکارانه می‌خواهی با دروغ وانمود کنی در بیانات امام مهدی تناقض وجود دارد تا نور خداوند را خاموش سازی ولی خداوند جز این نمی‌خواهد که نورش کامل گردد، ولو مجرمان از ظهور آن ناخرسند باشند.
    هم چنین این امر برای تمام مؤمنانی که دربرابرهیچ بتی سجده نکرده‌اند؛ صدق می‌کند. خداوند اولین معبود آنان بوده است و لذا به آنان صابئی گفته نمی‌شود؛ چون صابئین کسانی هستند که مانند آبا و اجدادشان بت‌پرست بودند و سپس ازعبادت بت‌ها بریده و آنها را رها کرده و خداوند را به یگانگی عبادت کرده‌اند؛ چون خداوند معبود حق آنان است.

    در هرحال؛ ما قبل از این به صورت تفصیلی بیان کردیم که این حکم فراگیر است و شامل مؤمنانی می‌شود که ازهمان ابتدای عبادت، خداوند را به یگانگی عبادت کرده‌اند ؛ آنان بت‌ها را نمی‌پرستیدند که صابئین نامیده شوند؛ چون صابئي تنها به کسی گفته می‌شود که بت یا آتش یا خورشید یا ماه را می‌پرستیده و سپس ازعبادت آنان دست برداشته و بازگشته و به عبادت خداوند واحد بی‌شریک پرداخته است. ولی آنان که جز پروردگارشان؛ احدی را نپرستیده‌اند و خداوند اولین پروردگاری است که عبادت کرده و برعبادت او ثابت مانده‌اند تا روزی که پروردگارشان را ملاقات نمایند و ازجمله‌ ذریه‌ی اقوام مؤمنی که با روشی نیکو و محسن به پدرانشان ملحق شده‌اند. ای کسی که خود را أم شموخ می‌نامی؛ تو را از تحریف بیان حق از موضع آن برحذر می‌دارم و می‌دانیم در جعبه‌ی خود هنوز هم مکر زیادی پنهان کرده‌ای؛ هرچه که داری رو کن که به اذن خداوند ما درکمین تو نشسته‌ایم و برای قول ثقیل خداوند بیان بیشتری از آیات محکم تنزیل داریم و با نور بیان حق قرآن و به اذن خداوند رب العالمین مردم را به راه درست هدایت می‌نماییم .
    وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
    الإمام المهديّ المنتظر ناصر محمد اليماني.
    ــــــــــــــــــ


    اقتباس المشاركة 187545 من موضوع ( فتوى عن تعريف الصابئين بشكلٍ عامٍ في نظرِ المشركين ) الصابئ هو من آمن بالله وحده وكفر بتعدّد الآلهة..


    - 4 -

    الإمام ناصر محمد اليماني
    14 - 07 - 1436 هـ
    03 - 05 - 2015 مـ
    05:49 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
    https://albushra-islamia.net./showthread.php?p=187543
    ـــــــــــــــــــ



    ونزيد البيان تفصيلاً من محكم التنزيل بالقول الثقيل ..

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمُرسلين وجميع المؤمنين إلى يوم الدين، أمّا بعد..

    وقاتل اللهُ كلَّ شيطانٍ رجيمٍ يصدُّ عن الصراط المستقيم ويحرّف البيان عن موضعه المقصود، فهل كان الحوار حصريّاً في كفار قريش؟ بل حكمنا بالحكم المنتظر بين الأمم حسب وعدٍ وعدهم الله جميعاً بالحكم بينهم فيما كانوا فيه يختلفون، وكان الحكم بشكل عام. تصديقاً لقول الله:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ(17)} صدق الله العظيم [الحج].

    فلماذا تحرِّف البيان عن موضعه المقصود؟ ألا تعلم أنّ جميع الذين اتّبعوا ملّة آبائهم الحقّ وعبدوا الله وحده لا شريك له في كلّ زمانٍ ومكانٍ ليسوا من المؤمنين الصابئين؟ كون الصابئين هم الذين كانوا يعبدون الأصنام حتى إذا جاءهم الهدى من ربّهم اتّبعوا داعي الله وصبأوا عن عبادة آلهتهم، وأولئك يُسمّون بالمؤمنين الصابئين بمعنى أنّهم كانوا يعبدون الأصنام حتى إذا جاءهم الحقّ من ربّهم اهتدوا فتركوا عبادة الأصنام وعبدوا الله وحده لا شريك له.

    وأمّا المؤمنون غير الصابئين، فهم الذين لم يكونوا يعبدون من قبل ربّهم أحداً وكان الله هو المعبود الأوّل في عقيدتهم ولم يعبدوا أحداً قبل ربّهم، وأولئك لا يُسمّون بالمؤمنين الصابئين؛ بل يُسمون بالذين آمنوا بربهّم. ولم يكونوا يعبدون من قبلِ ربّهم أحداً حتى صبأوا عن عبادته؛ بل الله كان معبودهم الأول، فكيف يُسمّون بالصابئين والله هو أوّل ما عبدوا ولم يعبدوا من قبله أحداً؟ ومنهم ذريات مؤمنون اتّبعوا آباءهم كونهم وجدوهم يعبدون الله وحده لا شريك له فاتبعتهم ذرّيتهم بإحسانٍ من بعدهم ولم يشركوا بربّهم شيئاً.

    وينطبق هذا الحكم على كافة الأمم جيلاً بعد جيلٍ إلى يوم القيامة. وجئناك بالبرهان المبين من القرآن العظيم أنّه ينتظرهم حكمٌ شموليٌّ من ربّهم يفصِل بينهم جميعاً يوم القيامة. تصديقاً لقول الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ(17)} صدق الله العظيم [الحج].

    ولم نفتِ أنّ في قريش قومٌ كانوا مؤمنين يعبدون الله وحده لا شريك له من قبل بعث خاتم الأنبياء محمد رسول الله كون ذلك يخالف قول الله تعالى:
    {بَلْ هُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ لِتُنْذِرَ قَوْمًا مَا أَتَاهُمْ مِنْ نَذِيرٍ مِنْ قَبْلِكَ لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ} صدق الله العظيم [السجدة:3]. ولكنك بمكرك تريد أن تفتريَ تناقضاً في بيانات الإمام المهديّ لتطفئ نور الله ويأبى الله إلا أن يتمّ نوره ولو كره المجرمون ظهوره.

    وكذلك ينطبق على كافة المؤمنين الذين لم يسجدوا لصنمٍ قط؛ بل كان الله هو معبودهم الأول فلا يُعدّون من الصابئين كون الصابئ هو من كان يعبد الأصنام كما يعبدها آباؤه وأجداده ثمّ صبَأ عن عبادتها وترك عبادتها وعبد الله وحده وكان الله هو معبوده الحقّ.

    وعلى كلّ حال، لقد فصّلنا في البيان من قبل أنّ الحكم شموليٌّ يشمل المؤمنين من بادئ عبادتهم، فأوّل ما عبدوا الله وحده ولم يكونوا يعبدون الأصنام حتى يطلق عليهم الصابئين! كون الصابئ هو فقط من كان يعبد صنماً أو ناراً أو شمساً أو قمراً ثم صبَأ عن عبادتهم وعبد الله وحده لا شريك له، وأمّا الذين لم يكونوا يعبدون من قبلِ ربّهم أحداً وكان الله ربّهم هو أوّل ما عبدوه وثبتوا على عبادتهم حتى لاقوا ربّهم ومنهم ذرّيات قومٍ مؤمنين لحقت بهم ذريتهم بإحسان.

    وأحذّرك من تحريف البيان الحقّ عن مواضعه يا من يسمي نفسه أم شموخ، ونعلم أنّه لا يزال في جعبتك الكثير من المكر فهاتِ ما لديك فنحن بإذن الله لك لبالمرصاد، ونزيد البيان تفصيلاً من محكم التنزيل بالقول الثقيل، ونهدي إلى سواء السبيل بنور البيان الحقّ للقرآن بإذن الله ربّ العالمين.

    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    الإمام المهديّ المنتظر ناصر محمد اليماني.
    ___________

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


  5. افتراضي { وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ } صـــدق الله العظيـــــــــم..

    - 5 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    15 - رجب - 1436 هـ
    04 - 05 - 2015 مـ

    ۱۴-اردیبهشت-۱۳۹۴ه.ش.
    04:09 صباحاً
    ـــــــــــــــــــ


    { وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ } صـــدق الله العظيـــــــــم..

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيبين وكافة المؤمنين في الأولين والآخرين وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين، أمّا بعد..
    خداوند تعالی می فرماید:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ ازْدَادُوا كُفْرًا لَّمْ يَكُنِ اللَّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِيَهْدِيَهُمْ سَبِيلًا (۱۳۷) بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا (۱۳۸) الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا (۱۳۹) وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا (۱۴۰)} صدق الله العظيم [النساء].
    از آنجا که مردی به سراغ ما آمده که لباس زنان را به تن کرده و خود را أم شموخ می‌نامد و از آنجا که بیانات امام مهدی ناصر محمد یمانی از قرآن عظیم را تق تق كردن می‌خواند، تصمیم گرفتیم تا گفتگو با او را متوقف کرده و حکم را به حق‌جویان واگذار نماییم تا تدبر کنند که چه کسی تق تق می‌کند و چه کسی به حق سخن گفته و با نور بیان حق قرآن عظیم، راه راست-صراط مستقیم- را به مردم نشان می‌دهد.
    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    خليفة الله وعبده الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
    ـــــــــــــــــــ

    اقتباس المشاركة 187688 من موضوع ( فتوى عن تعريف الصابئين بشكلٍ عامٍ في نظرِ المشركين ) الصابئ هو من آمن بالله وحده وكفر بتعدّد الآلهة..


    - 5 -

    الإمام ناصر محمد اليماني
    15 - 07 - 1436 هـ
    04 - 05 - 2015 مـ
    04:09 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
    https://albushra-islamia.net./showthread.php?p=187686
    ـــــــــــــــــــ



    { وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ }
    صـــدق الله العظيـــــــــم ..



    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيّبين وكافة المؤمنين في الأوّلين والآخرين وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين، أمّا بعد..

    قال الله تعالى:
    {إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ ازْدَادُوا كُفْرًا لَّمْ يَكُنِ اللَّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِيَهْدِيَهُمْ سَبِيلًا (137) بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا (138) الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا (139) وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا (140)} صدق الله العظيم [النساء].

    فبما أنّ هذا الرجل الذي جاءنا في ثوب امرأةٍ ويسمّي نفسه أم شموخ! وبما أنّه يصف بيانات الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني للقرآن العظيم بأنّها طقطقة، وعليه قرّرنا إنهاء الحوار معه وترك الحكم للباحثين عن الحقّ فيتدبّرون أيُّنا المُطقطِق وأيّنا ينطق بالحقّ ويهدي إلى صراطٍ مستقيمٍ بنور البيان الحقّ للقرآن العظيم.

    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    خليفة الله وعبده؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
    _________
    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


المواضيع المتشابهه
  1. مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 23-03-2020, 08:19 AM
  2. مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 02-04-2016, 05:45 AM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19-01-2016, 02:04 PM
  4. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 26-11-2014, 04:53 AM
  5. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 18-09-2014, 05:54 AM
ضوابط المشاركة
  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •